14 november 2006

Att överleva en helg utan Lilla A



Säg att du ska vara borta tre dagar och två nätter från det allra käraste och viktigaste i livet (och att du aldrig varit borta längre än tolv timmar förr). Hur ska du klara det? Jag gjorde så här:

1. Litet fotoalbum att bära med mig alltid!

2. Massor av shopping till lilltjejen. (Fast det ser ju inte alls så mycket ut på bilden, tycker ni?)

3. Höja intäkterna för Telenor rejält.

I mitt fall underlättade det väl att jag var i Paris, med en av de allra bästa vännerna som firade sin födelsedag. Vi kom inte hela vägen upp i tornet den här gången heller, men vi hade ofantligt kul! "We'll always have Paris."

9 kommentarer:

Fillan sa...

Åh, vilka fina kläder. Vad tjusig hon ska bli Lilla A.

Botilda sa...

Visst! Fast hon är redan finaste fina, så klart. (Vilket pappan försöker få mig att förstå när han tycker att jag handlat för mycket.)

Min nya favoritbutik är Du Pareil Au Meme som också har webbutik (www.dpam.fr). Livsfarligt!

Camillas lockar sa...

Jag har inte varit borta mycket heller. Ska snart vara borta 3 dagar och två nätter...! Panik.

Lime sa...

Kan då nämna att på båten på väg till ön så kom en mamma fram och pratade barn med mig. Hon hade sin 2-åring i släptåg. Minen när hon frågade vem barnets mamma var (satt mitt i ett flick-fotbollslag och det fanns ett stort antal ledare där också) och jag svarade att "mamman är i Paris".

Ännu mer olycklig såg hon ut när hon insåg att jag skulle vare "ensam" i nästan tre dagar OCH reste själv.

Kommentaren "jag kan knappt få min man att vara ensam med barnet i en timme medans jag går till frissan" säger allt...

Botilda sa...

Det går, jag hade kul, men jag lovar, varenda sekund längtade jag efter dottern!

Botilda sa...

(Min senaste kommentar var till Camilla)

Heliotropen sa...

Bra jobbat! Jag minns när en god vän skulle bjuda ut mig på födelsedagsmmiddag när lilla M var åtta månader och jag bara satt och var olycklig, med mjölkstinna bröst. Det var tider det. Nu ägnar jag mig mest åt att gömma mig för mina barn och försöka äta mörk choklad, men lilla A rör sig så förbankat tyst: "Mamma, är det där godis!" "I hundan heller, det är medicin. Innehåller massor med järn och mamma har faktiskt mens." "Mamma, är det lördag idag?" "Nej, det är onsdag." "Mamma, varför får du äta godis?"

Erkänn nu, hur mycket choklad åt du i Paris?

Botilda sa...

Ingen choklad, Heli! Förutom lite fulchoklad som jag köpte på Skavsta för att ha på planet. Men däremot ostron! Ostar! Mört lamm! Jo, förresten, en chokladbakelse - men då var det lördag.

Minns inte alls den där middagen; har förträngt hela det året!

Anonym sa...

Paris... lovely! :-)

Och den där underbara blå klänningen... Såg hur fin ut somhelst! Ser gärna kort på underverket i den sedan ! :-D

Linnea tackar för grattandet ;-)