21 juni 2007

Sommarpratare

På lördag är det Sommar, sommar, sommar igen. Ulf Lundell inleder och jag kommer väl i vanlig ordning att längta efter en stund i hängmattan, med ett glas fläderblomssaft på en pall bredvid och en bok att lägga på magen medan jag lyssnar och dåsar. Så där lagom semesterledigt som det nästan aldrig blir.

Någon frågade i våras om inte jag ville sommarprata själv. Det var säkert i samband med att ”Lyssnarnas sommarprogram” skulle utses. Men nä. Jag skulle liksom bara föra fram mina favoritståndpunkter och sen skulle det vara tyst resten av tiden. Någon musik som jag vill att hela Sverige ska få lyssna på tillsammans tycker jag inte att jag känner till. Ni vet säkert ungefär vad jag skulle säga, eller hur?

• Skärp er farsor, se till att utnyttja möjligheten att vara ledig med era små barn. Ni har redan hälften av dagarna!

• Skärp er morsor, låt farsorna också få vara lediga. Ni har bara hälften av dagarna.

• Handla ekologiskt och rättvist. Annars kommer vi inte att ha någon värld kvar och då spelar liksom inget annat någon roll!


Glad midsommar på er allihop!

Andra bloggar om:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt, jag drömde inatt om att jag blev utsedd till sommarpratare. Hade enorm ångest, jag visste inte alls hur jag skulle fylla ut tiden... ;-) Kom fram till att jag inte skulle tackat nej, kände stress över alla roliga anekdoter jag skulle bli tvungen att koka ihop ;-) Men jag hade helt klart tagit upp din första punkt. Sen hade jag tagit upp att de ska ändra de knasiga bestämmelserna för föräldraledighet mellan sundet som omöjliggör att pappan kan vara hemma mer än i 2 månader.

Men jag ser fram emot sommarpratandet, det är alltid en guldkant i tillvaron på sommaren :-)

Glad midsommar!

Botilda sa...

Är det sant? Är det de danska arbetsgivarna som har andra regler? I så fall hoppas jag att du hade fått sommarprata i danmarks radio ;-)

Kajsa sa...

Jag drömde alltid om att sommarprata när jag var yngre, men sen kom jag fram till att jag bara vill spela musik i mitt program, kommer inte på något jag skulle kunna prata om. Borde blivit musikproducent.