07 april 2008

Utmaning

Allrakäraste Heliotropen har utmanat mej.

Tre namn jag går under:
- Mamma
- Botilda
- Skling

Tre saker som skrämmer mig:
- Ondska, jag förstår den inte
- Miljöoförstånd
- Ormar

Tre saker jag har på mig:
- Jeans (som passar och inte är utslitna – kors i taket)
- Färgglad tunika som jag sytt själv i slöjden
- Hårsnodd

Tre sanningar om mig:
- Jag är en ständig tidsoptimist
- Jag ser så många möjligheter ibland att jag blir yr och handlingsförlamad
- Jag gillar oftast folk bäst en och en

Tre saker jag vill ha:
- Några veckors båtluff i Grekland
- Ett nytt utedass på landet
- En glad och lycklig Sprallin

Tre personer jag utmanar:
Den som känner sej hågad är utmanad!

Fast nu är jag rätt brydd över ordet ”utmaning”. Varför heter det så? Vari ligger själva utmaningen?

Inga kommentarer: