26 mars 2006

Yngsta gästen på konferensanläggningen


Det finns inga skötbord på konferensanläggningar. Däremot på flygplanstoaletterna (fast man får vara akrobat om man ska kunna använda dem). Detta har vi lärt oss i veckan när den företagande mamman tog familjen med sig till Göteborg för att hålla kurs. Lite nervösa var vi nog allihop inför flygresan – kickans första. Själv var jag dessutom nervös för kursen eftersom jag visste att deltagarna var skeptiska och inte valt att gå den frivilligt.

Att flyga med litet barn på i princip fullsatt plan visade sig gå utmärkt. Det lilla barnet tittade sig nyfiket och storögt omkring och växlade sedan om mellan att sova, gnaga på sin pappas finger och äta. Att bo på konferensanläggning var inte heller något problem. En bebis charmar de flesta! Någon hade lånat in en spjälsäng åt henne och hon, som alltid brukar sova i vår säng, somnade gott och sov nästan hela natten i spjälsängen. Att hålla kurs och leda diskussioner med halvintresserade kursdeltagare när man har sin flicka nästan inom räckhåll gick inte lika bra.

2 kommentarer:

Sissi sa...

Förstår att den lilla charmade de på flyget! :-) Hon är ju bedårande!! :-) Vilken fin bild du har på er två.

Kramkram

Botilda sa...

Jag gissar att just du också lägger märke till att jag har Vanliga Skor på mig - inte gympadojor eller kängor eller annat som man får ner ballongfötter med prinskorvstår i ;-)