09 mars 2006

Var glad och nöjd, för vet du vad...



Sessans mamma är urtråkig! Hon är trött hela tiden och låter konstigt när hon pratar. När hon sjunger ska vi inte tala om… Hon orkar gosa och leka en kort stund, sedan somnar hon nästan. Dunderförkyld! Tur att sessan har en ny kärlek – en orange plastbjörn som piper när man klämmer den på magen. Mamman tycker den är hemsk, men sessan är djupt fascinerad och kan ägna långa stunder åt att bara titta på den. Är det så det kommer att bli sen? Det kommer en rund, orange grabb som piper om man klämmer honom på magen och förtrollar flickan? Bäst att mamman sover lite till så att hon blir frisk och kan visa flickan den fina speldosan, prasselblomman, den röda skallermasken och det mjuka lammet som mamman tycker är bättre sällskap för en liten dam på två månader.

Just innan hon somnar inser mamman något viktigt. Om sessan är glad och nöjd med den orangea plastbjörnen, så är det den orangea platsbjörnen hon ska leka med.

2 kommentarer:

Sissi sa...

Du skriver alltid så fint! :-) Jag gläds verkligen med dig med er lilla sessa! :-)

Tack för meddelandet i inboxen på FL!! :-) Jag ska besvara det så snart jag kan. Det var också så fint skrivet. :-)

Har du också råkat ut för "jämförelsemammor" förresten, som jag skriver på min blogg?

Stor kram och puss till lillsessan!

Pernilla sa...

jaaa, kan du inte berätta om din helt normala förlossning??? *tittar bedjande*