30 april 2009

Utan paket

Paketväntandet fortsätter. Varken de förbeställda tygerna eller aprils pocketpaket har kommit. Det känns trist.

Tygerna har jag nästan glömt vilka de var, så många turer har gått fram och tillbaka sedan februari när jag fick specialerbjudande om att beställa dem. Nu känns det som det kvittar - kommer de inte idag avbeställer jag dem och stryker den leverantören från min lista.

Pocketpaketet ska ju vara en glad överraskning. Något litet att le åt, som förgyller dagen. Men nu börjar jag känna likadant där. Som att det kvittar. Som att det blir för mycket besvär för min hemliga bokvän, som säkert har en massa goda skäl och ingen tid alls. Du, om det är så att det blivit för mycket i livet just nu, så lyfter jag bort ansvaret för pocketbytet från dina axlar. Om det är så att du behöver ett litet bekymmer mindre, så är det okej, men låt mig få veta det då, så att jag i min tur vet vad jag kan förvänta mig.

Inga kommentarer: