07 maj 2009

Pockethemlis


Min hemlis har kommit. En riktig sommarbok ”Underbara kvinnor vid vatten” och ett egengjort örtsalt (med recept!) låg i. Tack!

Jag ser fram emot att läsa om boken. Jag läste den när den först kom i pocket (det måste vara 15 år sedan eller så) och tyckte mycket om språket, det finlandssvenska, och berättelsen. Senare läste jag Den amerikanska flickan, som jag också gillade. Ända till slutet som fick mig att känna mig vrållurad eftersom det inte var slutet... Någon som vet när del två kommer?

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Det har jag sett som film för flera, flera år sedan! Hamnade framför teven av en slump just då den gick, och så fastnade jag i historien. Rätt bra som film, men jag har ingen aning om hur boken är. Skönt att brevet har kommit nu!

Botilda sa...

Jag har läst den, men för länge sedan när den först kom i pocket. Den tål garanterat att läsas om i sommar! Filmen har jag däremot inte sett.