23 juni 2009

Statsanställd!

Jag var 14 år och skulle jobba på ett kontor över jullovet. På sommaren hade jag haft mitt första sommarjobb och fått 10 kronor i timmen, på kontoret skulle jag få 16. Plus semesterersättning! Jag jublade!

Nästan samma känsla hade jag förra veckan när jag förhandlade mitt nya uppdrag. Som inte är ett uppdrag utan en anställning. Inte nog med att jag får bättre lön än som företagare, jag får pensionspengar, försäkringar och friskvårdstimme också! Och subventionerad läkarvård. Och smarta, driftiga, kompetenta kolleger. Eftersom det just nu bara finns finansiering fram till årsskiftet väljer jag att vara anställd bara tre dagar i veckan – övriga dagar kommer jag fortfarande att vara företagare. Men ändå, det är nya tider nu och jag jublar!

1 kommentar:

Carolina sa...

Grattis! Vad kul hoppas du kommer trivas också ;)