19 november 2009

Semestertvång?

Det här med min projektanställning är lite intressant. Jag har verkligen fått inblick i vilken skillnad det är att vara anställd mot att vara företagare – och inbillar mig att jag lärt mig uppskatta båda formerna.


Till exempel har aldrig min chef på mitt företag beordrat mig att ta ut semester. Det har nu chefen på projektanställningen gjort. Anställningen går ut vid årsskiftet, fram till dess har jag 16 arbetsdagar kvar eftersom jag jobbar tre dagar i veckan. I går ombads jag ta ut mina 14 dagar. Hur tänkte hon då?

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Inte alls, kanske? Eller: lite för långsamt?
Men tanken var väl god... ;-)

Botilda sa...

Njae, tanken var nog mest ekonomisk. Nu drabbar den verksamheten i stället, och jag får lära mig hur jag ska hantera andras beslut (det är till mig studenterna kommer och gråter när de inte får någon tid, inte till chefen).

För egen personlig räkning har jag inget emot att vara ledig, det händer så mycket i livet att jag nästan går sönder, så några lediga dagar blir snabbt fyllda. Frågan är vad som händer på andra sidan nyår.