05 februari 2007

Fyra Lassie jag träffat och en som mest är ljug

Jag har blivit utmanad av Heliotropen att ljuga ihop en Lassie... Vilken är falsk?

1. Under en resa i Indonesien bodde jag på samma hotell som författaren Carina Rydberg. Hon badade naken i poolen under fullmånen.

2. Jag är alltid sjuk när jag är i Rom. En gång passerade påven uteserveringen där jag satt och tog igen mig. Jag nös till. En vecka senare dog han i lunginflammation.

3. Jag och statsministern höll ihop på b-kursen i psyklogi i mitten av 1980-talet.

4. Greta Gustavsson hette en ung kvinna som bodde i mitt hus på landet en sommar. Senare bytte hon namn till Garbo.

5. Jag fick en gång köpa lägenhet av en Norénskådespelare för att han tyckte att jag och dåvarande pojkvännen var så gulliga.

Haha! Den smaskigaste håller jag på till en annan gång...

Vem antar utmaningen? Jag är nyfiken på alla era Lassisar!

4 kommentarer:

Lime sa...

Fåse... Rydberg känner jag igen, påven skulle kunna vara sant, att du och Filippas man (hmm... vad heter han nu igen) och du är kursare vet ju alla och lägenheten låter helt trovärdig.

Men att fröken Gustavsson bott i ditt hus på landet... Näää!

Heliotropen sa...

Oops! Det var inte så lätt, men ettan eller trean måste det handla om. Jag tror på ettan. Det vill säga, jag tror inte på ettan.

Kajsa sa...

Oj, vilka svåra! Låter ganska osannolika hela bunten, utom möjligen den med Freddie som kursare. Tror dock inte på 2:an. Passerar verkligen påven uteserveringar?? Han är väl knappast ute och spatserar hur som helst. Nä, tror inte på det.

Camillas lockar sa...

Hallå! 2:an är såklart fel. Påven har väl typ 17 livvakter eller nåt?