07 februari 2007

Mammahjärta och företagarhjärta i otakt

När jag gick hemifrån i förmiddags pussade sessan flera gånger på mig men sprang sedan snabbt tillbaka till mormor. Pappa Lajm hade försvunnit till sitt jobb flera timmar tidigare. Mormor och sprallinen ska få ta hand om varandra idag medan jag måste skynda mig att bli klar med ett jobb (jäkla förkylning som segade ner mig förra veckan). Det kommer att gå utmärkt!

Sprallinen kommer att ha det kanonbra och bli bortskämd, min mamma kommer att gosa sönder sig men kanske hoppar över sin egen lunch... men jag. Jag som sitter här och ska vråljobba. Jag längtar och undrar. Hur har de det? Vad gör de nu? Hittar min mamma allt som behövs? Kommer Lilla A att somna efter lunch, hon sov ju så pyttelite i morse?

Om jag sitter på händerna för att inte lyfta telefonluren, då kan jag ju inte skriva de där fantastiska texterna som ska vara klara alldeles strax heller. Men jag ska inte ringa. Inte. Ringa.

Inga kommentarer: