28 augusti 2008

Efter semester, vecka 2

Spänningen är olidlig, eller hur? Hur har det gått? Hur har det gått? Jo, andra veckan efter semestern kan de braiga förändringarna sammanfattas så här:

1. Gå och lägga mig i tid – vilket skämt! Nu har jag dessutom dåligt samvete över att jag inte gör det, men när ska man hinna umgås med sin sambo om man går och lägger sig innan han kommit hem eller direkt när man själv kommer hem? Och hur ska man kunna se Project Runway? Men det är i alla fall lite bättre än tidigare, och målet står kvar.

2. Ta en lunchpromenad varje dag. Jorå! Och nu får jag sällskap dessutom.

Den här veckan försökte jag införa punkt 3:

3. Skriva morgonsidor det första jag gör på jobbet varje dag. Morgonsidor är ett sätt att veva igång kreativiteten och få hjärnan att släppa oväsentligheter för att kunna fokusera det viktiga. Tre sidor bara skriver man på, utan att släppa upp pennan från papperet och tänka efter. Det kan hända fascinerade saker eller bara bli platta att göra-listor. Snygg ny skrivbok är inköpt och jag har börjat använda den.

Nästa vecka (alltså den här) är vilovecko – inga nya rutiner då.

Inga kommentarer: