04 augusti 2009

Att resa med barn

Vi har varit i Finland (Mumindalen) en vända. Därför åkt färja (med bollhav i lekrummet) över Östersjön. Det slog mig sent på kvällen (kl. 20.55) när jag var på väg tillbaka till hytten, att jag nu verkligen är förälder före allt annat. Bevisen (förutom stumpan som snusade i underslafen i hytten medan hennes far låg i den andra och läste):

1. Jag åker Finlandsbåt utan glittertop!
2. Jag åker Finlandsbåt utan att ens ha tänkt på att ta med mig smink!
3. Jag handlar visserligen i taxfreeshoppen, men det jag köper är följande: ett par tetrapak saft, en vattenflaska med Barbapappafigurer och en liten burk salta nötter. Allt för att det verkar bra att ha om det blir gassande varmt när vi kommer fram...

(Mycket lyckad resa, kanske jag ska tillägga!)

Inga kommentarer: