02 maj 2006

Vad röstar företagande mamman på?

Enligt TV8:s valkompass stämmer mina åsikter till 75 procent överens med miljöpartiets och bara till 19 procent med moderaternas. Tydligen har jag rätt starka socialdemokratiska värderingar också (74 procent) och är vänstersympatisör till 72 procent.

Det får mig att minnas en av mina företagarkolleger som med bekymrad min diskuterade politik och partier inför ett val i början av 1990-talet. "Min sambo är läkare och jag är företagare... men jag känner mig ju inte som moderat" konstaterade hon med ett litet frågande tomfall.

Nu ska jag läsa på inför valet - vad vill miljöpartiet, sossarna och vänstern göra med föräldraförsäkringen, barnomsorgen och småföretagarna?

2 kommentarer:

Heliotropen sa...

Folkpartiet lär vilja skapa ett tak för barngrupperna i förskolan. Men jag tror inte att jag vill rösta på dem ändå.

Anonym sa...

Ahum.. du kan inte skicka resultaten till lata mig oxå då? ;)

Hej förresten!