23 augusti 2006

Första!

Gott om första nu:
• Första getingsticket (förra veckan)
• Första mer eller mindre medvetna ”Mamamamamama” (i helgen – vem kan låta bli att vakna med ett skratt då, trots att klockan var fem?)
• Första skavsåret på foten (förra veckan, av att ålhasa sig fram på golvet)
• Första tanden (igår)
• Första krypstegen (igår, men mer medvetet idag)
• Första resa sig upp i sängen så att mamma måste sänka sängbotten ett steg (alldeles nyss).

Och i morgon blir det första dagen helt utan mamma. Jag åker tidigt på morgonen och kommer inte hem förrän efter läggdags. Hjälp! Hur gör man? Tar med pumpen och ett fotoalbum fyllt med bilder, eller? Att pappa och sessan klarar sig bra, tvivlar jag inte en sekund på. Men jag då? När jag tackade ja till att föreläsa uppe i norr var det mars och augusti kändes oändligt avlägset. Ungefär lika avlägset som att sessan skulle kunna ha kläder i storlek 74-80.

2 kommentarer:

Heliotropen sa...

Hon måste brås på sin gudmor. Ja, hela gudfamiljen, faktiskt. Gudsyrran A fick sin första tand vid fyra månaders ålder, kan man tänka. Aj aj aj, tyckte mamma.

Sissi sa...

Åh, vad stor hon börjar bli!

Alltid lika kul att titta in här, jag fröjdas! ;-D

Kram