15 augusti 2006

Gissa läsaren

Kommer hem från biblioteket (som äntligen öppnade för säsongen idag) med en stor kasse böcker. Inser hur stereotypa vi är ibland. Eller inte. Kan ni gissa vem av oss som läser vad? Hon eller han?

• Bret Easton Ellis ”Lunar park”
• Elizabeth Noble ”Bokcirkeln”
• Martina Haag ”Underbar och älskad av alla”
• Bret Easton Ellis ”American psycho”
• Mons Kallentoft ”Fräsch, frisk och spontan”
• Pia Hintze ”En ska bort”

En lika oväntad som positiv bieffekt av att amma och vara mammaledig är alla böcker jag hinner läsa. Underbart! Sessan är sådär intresserad, men gillar sin mjuka bok Herr Kvadrat och gnager gärna på andra böcker från Goboken.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kommentaren hos mig ang. sjal! Moby Wrap verkar kanon, ska kika närmare på den. Det verkar som om den är en storfavorit! :-)

Heliotropen sa...

Ja, jag tror att jag förstår vem som ska läsa vad... Själv har jag aldrig läst så lite som när jag var mammaledig. Var liksom inte intresserad. Så olika det kan vara...

Kan förresten rekommendera en trevlig bok. The jane Austen Book Club av Karen Jay Fowler. Finns på svenska också. Fast den är nog ingenting för din citrusfrukt därhemma.

Botilda sa...

Läser som sagt massor nu. Men några mästerverk orkar jag inte med, det blir meset lättviktig chicklitt (som ni ser av listan). Amningshjärnan klarar inget avancerat; även om jag förstod att Saramagoboken jag började på var riktigt bra så slutade jag efter ett tag. Meningar som ringlar över hela sidor är liksom inte min grej just nu.

Mest längtar jag efter att få ta mig an en bok som ännu inte blivit utgiven. Jag har läst början och den är riktigt bra. Och nu har jag toner i skrivaren så att jag kan skriva ut resten. Så kan ni andra få vara avundsjuka till dess den kommer ut!

Heliotropen sa...

Vi får väl se vad vi kan göra. Korta, koncisa meningar utlovas hur som helst. De blir nog inte längre än ungefär så här: "Och först på morgonen älskade vi, när jag började röra vid honom, vid hans ansikte först, vid det vassa raspet, skuggan mot haka och hals, kindben och ögonlock när han blundade åt mig, och pannan där huden är glatt, röra oerhört försiktigt vid näsan och känna den hårda svullnaden."

Anonym sa...

Gött du sitter på en Powerbook :) OS 10,5 släpps till vår :=)

Botilda sa...

Anonym, hade jag inte haft en egen så hade fotografen insisterat på att jag skulle hålla i hans. Möjligen kunde han tänka sig en Ferrariröd windows-burk, men annars bara mac.