14 maj 2007

Fulklädsfest

Jag är lite feg, så jag vågar nog inte. Men visst vore det rätt kul att ha kalas med barna klädda i de där hiskeliga kläderna välmenande människor givit bort i present? De där man glömmer i garderoben tills de är urvuxna. De där man pliktskyldigast ikläder barnet när det vankas besök av givaren. De där man tar av ungen så fort man fotograferat klart och bildbeviset är på väg till givaren. Ni vet.

Herregud, jag är riktigt töntfeg – vågar knappt skriva om det här i bloggen ens. Ta inte åt er! För övrigt har den här mamman köpt en del såna kläder alldeles själv. Skrattade högt, och lite skamset, när Sprallinen fick på sig den fina tröjan med kattryck och PUFF-ärmar. Hon är helt enkelt ingen puffärmsunge! Det såg bara för tokigt ut.

Idé från Rookie Moms.

4 kommentarer:

hanna sa...

Hahaha! Underbar idé. Bjud oss, vi har några riktiga guldkorn längst in i garderoben... ;)

Kajsa sa...

Lydia har redan vuxit ur alla sina.. men jag är nog en dålig person; det måste lysa igenom vad jag tycker för folk har mer eller mindre slutat ge oss kläder (gulp!). Fast idén är ju helkul! Inga bilder får publiceras från en sådan fest dock, så ingen blir sårad ;-)

Botilda sa...

Fulklädspicknick i Tanto när det blir varmt igen? Inga bilder offentliggörs. Eller så vänder man perspektivet och blir mer konstruktiv - ordnar klädbytarfest. För det som jag ogillar tycker troligen någon annan om och det som Sprallinen inte passar i kanske sitter som gjutet på någon annan.

Kajsa sa...

Ja gärna! Jag röstar för picnic.