15 oktober 2008

Jag har fått pippi!


Ett stort härligt paket i min brevlåda idag. Min hemliga bokvän från pocket och prassel har skickat mig ett paket fåglar. Boken ”Fågeln som vrider upp världen” fick ange temat. I paketet fanns ett fågelbokmärke, två stora påsar ”fågelfrön” och dessutom god fugde och nötcreme. Hemlisen föreslog att fröna kan användas till matbröd. Bra förslag tycker jag, som med jämna mellanrum glömmer bort att baka. Det som blir så gott.

Tack hemliga bokvännen! Ditt paket gjorde mig glad och nyfiket ivrig att börja läsa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

OJ! Den här gången var postverket snabba! Man slutar aldrig förvånas... tror ditt paket tog 3 dar' sist... nåväl, huvudsaken att det nått dig o att du blir nöjd:)

"Hemlisen bakom paketet"

Anonym sa...

Jag är grymt avundsjuk! Vill också vara med!!!

/Heli

Botilda sa...

Heli, du får haka på nästa omgång (för det tror jag att det blir). Och du SKA vara avundsjuk...

Maud/En bok om dagen sa...

Men vilket härligt paket!