01 januari 2006

Blivande mammans nyårsönskningar

Må 2006 bli ett strålande år. Efter bokstavligt talat sju svåra år, hyser jag viss tillförsikt inför detta som just börjat. Jag ser fram emot:
• att få lära känna filuren som ännu är inneboende i magen
• att få snusa på, pussa på, hålla om och kramas med Liten
• allt som har med Liten att göra
• att få kyssas ännu mer med han som ska bli pappa
• att orka gå på långa, raska promenader
• att äta gravlax, ostron och dricka champagne
• att ha byxor som inte halkar av runda magen och få på mig snygga skor igen
• att få dansa mycket mer!

Oss alla önskar jag många bubbliga ögonblick. Att de kommer och att vi har förmågan att uppfatta dem!

"Arbete eller fritid - i vilket fall och var som helst hoppar det plötsligt och oväntat upp ett enkelt och lättsamt ögonblick och sprider ut sig som champagnebubblor när och där man minst anar det." skriver Bodil Malmsten.

3 kommentarer:

Heliotropen sa...

Det önskar jag dig också!

Och för mig ska detta bli året när jag blir frisk. På riktigt och i grunden.

Sissi sa...

Gott nytt år! Härliga önskningar! De påminner väldigt mycket om mina, men jag drömmer om parmaskinka och ädelost! ;-) Mums!!

svenska-for-dig sa...

Gott nytt ar, gudmor! vill krama om bade dig och filuren när vi snart ses!!!
kramisar fran lilla c