03 januari 2006

Världar som blandas ihop

Så här sista veckan före beräknad nedkomst sitter jag hemma och avslutar jobbsaker och pysslar med bebissaker. Det blir en salig blandning (som säkert bara kommer att bli värre) som alldeles nyss när jag stod och strök de nytvättade lakanen till spjälsängen och tar emot ett jobbsamtal på mobilen. Någon ville att företaget skulle sponsra trafikvästar för förskolebarn. Jättebra! Som tack för hjälpen, och pengarna får man förmoda, skulle det sättas upp en färgglad plansch på förskolor i närheten och företaget skulle få diplom. Inte lika jättebra… (men det är, liksom sponsring i allmänhet, en annan diskussion)

Jag berättar för säljaren att hon ringt till ett litet företag vars enda anställda kommer att föda barn om cirka en vecka. Det är inte riktigt aktuellt med sponsring och bidrag då, oavsett hur gott ändamålet är.
– Åh! utbrister försäljaren förtjust. Var ska du föda?

Jag blir ställd för nu blandas världarna ihop ännu mer. Samtalet kommer från Ronneby, handlar om företagssponsring och, tydligen, förlossning.
– Eh… Södersjukhuset.
– Det blir jättebra. Där födde jag min son, de är urgulliga där! Ja, lycka till nu med bebisen. Hon avslutar samtalet kvickt och vänligt och jag ler åt mina båda hopblandade världar. Ibland funkar det ju.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till spännande upplevelser som väntar! Jag skriver om mina på hemligapappan.blogsome.com - kolla förbi om du vill!