20 december 2005

Hur övertydlig måste man bli?

Jag har berättat om det förr, men det här att vara gravid och företagare blir lite lustigt ibland. Här kommer ytterligare en dialog mellan en uppdragsgivare och mig:
– Hej, det här är ett tråkigt samtal, inleder kunden.
– Hej du, svarar jag och sätter fart på hjärnan för att förstå vad han kan ha för tråkigt ärende.
– Jo, jag tänkte nämligen fråga om du kan jobba i mellandagarna.

Jag förklarar att jag tyvärr inte har möjlighet till det, och han svarar att det låter klokt ur ett privat och personligt perspektiv.
– Men om problemet kvarstår efter nyår, hur ser det ut för dig i början av januari?
– Tja, jag ska bli mamma då, så jag räknar inte med att arbeta alls då.
– Jaha...

Samtalet bryts eftersom mobilmottagningen på kontoret är usel. Han ringer upp igen:
– Ja men då kanske vi hörs i början av januari, om vi inte får tag på någon annan som kan hjälpa oss. Och lycka till med allt som väntar!

Inga kommentarer: