03 december 2006

Adventskalender

Det är poppis med adventskalendrar. Farfar och farmor fick en specialare av oss, men fattade inte att de skulle börja öppna luckor förrän nu – dag tre. Ringde nyss och var överväldigade av de fina foton på sessan som kalendern hittills innehållit. Själv tar jag en vända på barnklädessajternas kalendrar varje dag – en del riktigt bra erbjudanden. Och så läser jag så klart Heliotropen! Det är kul med kalendrar.

Så… här kommer Tildas advenstkalender 2006 – det har inget med företag och inget med barn att göra. Det handlar om bakning. För mig är bakning en paus i vardagen. Det kan behövas efter sjukdom och leveransstress…

Jag är bestyckad med både kruskavel, tårtbottenskärare och chokladdopparmojänger. Kalendern är alldeles oplanerad och nu i början måste jag spurta för att komma ifatt er andra… Håll i er och skit i allt vad GI heter en liten stund!

Inga kommentarer: