31 december 2006

Nyårslöften jag inte tänker avge

Vid tolvslaget i natt hoppas jag fortfarande vara vaken. Men alldeles säkert är det inte... Igår somnade jag gott i sambons famn redan vid tio, till ett nytt avsnitt av Döda britter. En sak som är säker är däremot att jag vid tolvslaget inte kommer att avlägga dessa nyårslöften:

  • Äta nyttigare
  • Träna mer
  • Vara med mina vänner
  • Gå och lägga mig i tid
  • Läsa mer
  • Inte vara en sån förbenad tidsoptimist
  • Komma ihåg födelsedagar (i tid)
  • Umgås mer med mina guddöttrar

Inte för att det inte vore bra, kul eller nyttigt, utan för att jag inte tror på nyårslöften.

Det blir svårt att slå 2006. Första året med spralinen har överträffat allt! Men 2007 kommer att bli andra året med henne. Kan inte bli annat än toppen det också. Vi kommer att fira första födelsedagen, resa till Düsseldorf och kanske Paris, gå på minst ett bröllop, börja på dagis, höra de första orden, leka kurragömma på landet, klappa kattungar på Skansen, göra i ordning barnkammaren. Tror och hoppas jag. Plus allt det där jag ännu inte anar.

Gott nytt år!

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Helt rätt. Jag avger inte heller nyhetslöften. Känns inte rätt, när man liksom kan bestämma sig när som helst annars.

Gott Nytt på dig!

Kajsa sa...

Gott nytt år!